Lahko razumemo, da se izrazi globalno trženje in mednarodno trženje morda zdijo podobni večini ljudi, vendar so različni. V obeh primerih gre za različni stopnji internacionalizacije ali tujega korporativnega poslovanja.

Globalno trženje je praksa izvajanja marketinških dejavnosti s sedeža podjetja med prodajo izdelkov ali storitev v številnih državah po vsem svetu.

Druga možnost je, da se mednarodno trženje opredeli kot svetovno z ustanavljanjem hčerinskih družb na predvidenih lokalnih trgih drugih držav za izvajanje ustreznih marketinških taktik.

Globalni Marketing

Globalni marketing je strategija v smeri internacionalizacije. Podjetje konceptualizira izdelek ali storitev za zadovoljitev potreb potrošnikov po vsem svetu.

Podjetje razvija globalno strategijo za načrtovanje, izdelavo, namestitev in promocijo teh izdelkov ali storitev.

Podjetja, ki uporabljajo svetovno tržno strategijo za oglaševanje izdelkov in storitev, pogosto zaposlujejo celotno tržno osebje na sedežu podjetja v matični državi. Zaposlenim na mednarodnih trgih ni treba oglaševati postaj, ker so tržne komunikacije univerzalne.

Podjetja uporabljajo globalni marketing za predvajanje reklam in radijskih oglasov, ki dosežejo globalno občinstvo. Cilj je pristopiti do medija z globalnim dosegom. Na ta način se lahko enako kohezivno sporočilo pošlje različni skupini ljudi v več državah.

Ko gre za internacionalizacijo komercialnih operacij, je globalno trženje koristna tehnika, če ima ponujeni izdelek ali storitev splošno povpraševanje.

Mednarodni Marketing

Mednarodni marketing je proces širjenja podjetja zunaj njegovih domačih geografskih meja z ustanavljanjem hčerinskih podjetij na ciljnih trgih več držav.

Te hčerinske družbe razvijajo in izvajajo tržna načela in strategije, ki so prilagojene potrebam ciljnega lokalnega trga.

Domača podjetja lahko zdaj zaradi mednarodnega trženja zadovoljijo potrebe strank v številnih sektorjih geografskega trga.

Podjetja bodo bodisi preselila tržne uslužbence s svojega sedeža v čezmorske države bodisi pridobila usposobljeno tržno osebje v tuji državi. Mednarodna marketinška strategija zahteva podrobno razumevanje države, v kateri se promovira.

Televizijsko oglaševanje in radijske reklame se redko uporabljajo na številnih mednarodnih trgih, ko gre za trženje po vsem svetu. Ideja je ustvariti edinstvene vsebine za vsako državo, hkrati pa sodelovati in uporabljati medijske platforme, ki bodo prenašale samo prilagojeno sporočilo na predvideni trg.

Končni nasvet…

Ali bo podjetje izbralo mednarodno ali globalno trženje, je na koncu odvisno od samega podjetja. Izbrana tržna strategija mora biti združljiva s poslanstvom, vizijo, operativno strukturo in politiko blagovne znamke podjetja. Opozoriti je treba, da mora podjetje pred odločitvijo za svetovno tržno strategijo najprej doseči stabilen operativni status.

Upamo, da se bo po branju naše objave razrešila negotovost naših bralcev glede razlike med mednarodnim in globalnim marketingom.

Bistveno je, da tako čas kot denar namenite razvoju učinkovitih marketinških strategij. Posledično boste primerljivi s konkurenti in boste lahko izstopali. Ker redno sodelujemo s ciljnimi trgi, smo dobro seznanjeni z najboljšimi tehnikami. V podjetju K&J Translations smo vam na voljo za pomoč pri dvigovanju vašega poslovanja na višjo raven z razvojem idealne marketinške strategije.