Vsakdo se je že znašel v situaciji, ko je moral napisati krajši dopis. Dopis je krajše uradno pisno sporočilo, ki ga napišemo v različnih situacijah. Če nismo vešči v pisanju uradnih besedil, nam lahko takšna naloga povzroči velike preglavice, zato je dobro, da si preberemo napotke in smernice, ki nam bodo pri pisanju pomagale.

Branje članka vam bo vzelo približno 2 minuti.

Kakšno obliko ima dopis?

Kot vsako uradno besedilo ima tudi dopis točo določeno obliko, ki jo moramo pri pisanju upoštevati. 

V glavi dopisa levo zgoraj navedemo svoje podatke oziroma podatke pošiljatelja (ime in priimek, naslov). Pod podatke pošiljatelja pa napišete še podatke prejemnika dopisa. Na desni strani dodamo kraj in datum pisanja dopisa.

Pri dopisu ne smemo pozabiti na zadevo. V zadevi morate jasno napisati temo oziroma namen, zaradi česar se dopis napisali. Pod zadevo pa dodamo še nagovor, v katerem nagovorimo osebo ali podjetje, ki mu pišemo. Običajno se nagovori z besedo Spoštovani.

V jedru sledi kratek opis, v katerem opišemo namen pisanja. Paziti moramo, da smo pri opisovanju jasni in jedrnati, saj si želimo, da bi prejemnik takoj razbral razlog, zaradi katerega smo napisali dopis.

V zaključku lahko podamo možno rešitev za nastalo situacijo (če je to potrebno) in se lepo zahvalimo ter na koncu dopis zaključimo z ustreznim pozdravom.

Spodaj desno napišemo svoje ime in priimek in se lastnoročno podpišemo.

Če je potrebno ali si želimo dodati priloge, na koncu dopisa napišemo vse kar smo dodali.

Kot pri vsakemu tekstu moramo tudi tu paziti na pravopis, saj nočemo narediti slabega vtisa na prejemnika dopisa.

Primer dopisa: