Ste kdaj razmišljali, da bi poslovali tudi na Japonskem? Japonsko gospodarstvo, ki ga odlikujeta trdo delo in osredotočenost, je poznano kot eno od najmočnejših na svetu, zato ni nič nenavadnega, da med drugim ponuja tudi nešteto poslovnih priložnosti za vsa podjetja, ki iščejo priložnost za svojo rast in širitev.

Branje članka vam bo vzelo približno 7 minut.

Zakaj se odločiti za poslovanje na Japonskem?

Japonska je postala dom vseh priljubljenih blagovnih znamk in tržnih velikanov, kot so na primer Apple, BMW, Mercedes-Benz, Chanel, Louis Vuitton, Tiffany & Co. in še mnogih drugih, zato bi se morali raje vprašati: »Zakaj pa ne?« Vse te blagovne znamke so zavzemale in še vedno zavzemajo velik delež japonskega gospodarstva, kar pa se zagotovo ne bi zgodilo, če Japonska ne bi veljala za donosno državo.

Japonska vam torej ponuja različne priložnosti in ima na voljo številne vire, ki jih vsako podjetje potrebuje za uspešno poslovanje. Vse, kar je potrebno storiti je, da temeljito razmislite in poiščete najboljšo idejo za poslovanje na Japonskem.

Na Japonskem je enostavno poslovati

Japonska je odlična lokacija za vsa tuja podjetja in uživa globalno prepoznavnost, pri čemer je v ospredju predvsem preprostost, s katero se lahko ustanovi in vodi svoje podjetje. Po podatkih svetovne banke se Japonska uvršča na 39. mesto od 190 svetovnih gospodarstev, kar kaže na vseskozi visok položaj Japonske predvsem glede enostavnosti poslovanja.

Kadar je govora o inovacijah in tehnologiji, je Japonska zagotovo ena od vodilnih držav na svetu. Ministrstvo za tehnologijo in industrijo (METI) navaja izjemen napredek Japonske na področju raziskav in razvoja ter njeno dobro strukturirano poslovno politiko kot glavne dejavnike, ki govorijo v prid temu, zakaj je japonsko gospodarstvo dobro za številna podjetja, pri čemer vas ščiti tudi premišljeno oblikovana pravica intelektualne lastnine.

Japonski poslovni svet uspešno konkurira tudi svojim azijskim in zahodnim poslovnim krogom, zato boste brez težav našli svojo bazo strank, saj je potrošniški trg zelo širok.

Zakaj odpreti podjetje na Japonskem?

Japonsko gospodarstvo zaseda drugo mesto na lestvici bruto domačega proizvoda (BDP) na svetu in je tudi četrto največje po pariteti kupne moči (PPP). Japonska se ponaša z najboljšo industrijo elektronskih izdelkov na svetu in zaseda tretje mesto v avtomobilski industriji, zato ni dvoma o tem, da na Japonskem obstajajo različne poslovne priložnosti.

Če se boste odločili za ustanovitev podjetja na Japonskem, ima to zagotovo svoje izzive, toda če se boste pred tem opremili s pravimi informacijami, bo to veliko bolj enostavno, poslovanje pa bo toliko bolj uspešno in brezskrbno.

  • Ustanovitev podjetja

Preden začnete poslovati na Japonskem in ustanovite podjetje se prepričajte, da boste svoje namere sporočili ustreznim organom. Med najpomembnejšimi so Urad za pravne zadeve ministrstva za pravosodje, Inšpekcijski urad za delovne standarde, Japonska pokojninska služba in Javni urad za varnost zaposlitve. Potem ko se boste srečali z vsemi omenjenimi uradi in izpolnili potrebno dokumentacijo, boste lahko začeli s svojim donosnim poslom.

  • Pridobivanje gradbenega dovoljenja

Če za svoje podjetje potrebujete tudi gradbeno dovoljenje, se je potrebno obrniti na pristojne organe in službe.

Enako velja za registracijo lastnine in pridobivanje električne energije za svoje poslovanje. Bodite pozorni na to, da je za registracijo kakršne koli nepremičnine na Japonskem potrebno upoštevati določene postopke, kot so na primer plačilo dajatve, plačilo davka za nakup nepremičnine in še nekaj drugih.

Oskrbo z električno energijo upravlja podjetje Tokyo Electric Power, pri katerem oddate vlogo in se dogovorite za datum, ko bo vaša stavba priklopljena na električno omrežje. Pozorni bodite na to, da tovrstni postopki trajajo v povprečju 105 dni, zato se jih lotite pravočasno.

Za kakšno vrsto poslovanja se boste odločili?

Ko se odločate za ustanovitev podjetja na Japonskem, morate po eni strani dobro razmisliti, kako čim bolje zapolniti poslovno nišo na širokem japonskem trgu, po drugi strani pa čim več pozornosti nameniti tudi naravi podjetja.

Na Japonskem celotno gospodarstvo temelji na številnih inovacijah, zato novonastalim podjetjem ponuja široko paleto možnosti na področju financ, avtomobilizma, farmacije, računalništva, visokotehnoloških izdelkov in izdelkov, kot so na primer optični elementi, hibridna vozila in robotika. Z malo ali nič vladnimi ovirami boste lahko na Japonskem poslovali v različnih panogah gospodarstva, dokler le ne boste kršili kakršnih koli pravil.

Nekaj idej za uspešno poslovanje na Japonskem

Kot tujec se sicer lahko na Japonskem lotite katere koli gospodarske panoge, so pa nekatere izmed njih še posebej perspektivne in so med tujimi podjetji še posebej razširjene, saj vam lahko ob določeni meri vztrajnosti prinesejo veliko uspeha in tudi dobička.

  • Uvoz in izvoz

Japonska je znana po tem, da boste v tej državi našli veliko izdelkov, do katerih lahko enostavno dostopate in jih nato prodate drugje ter na ta način ustvarite pomemben dobiček. Dobiček boste prav tako lahko ustvarili s prodajo uvoženih izdelkov, saj Japonska razpolaga z zelo velikim potrošniškim trgom. Izvoz je za tujce precej bolj enostaven, ne glede na to, ali gre za hrano, oblačila, avtomobile, blago ali celo stroje.

  • Restavracija

Če se odločite za odprtje restavracije na Japonskem, je to zagotovo dobra izbira. Japonska predstavlja z več kot 120 milijoni prebivalci, ki delajo od jutra do večera in pogosto ne jedo doma, odlično priložnost za uspešno restavracijo. Vse kar morate storiti je, da poiščete pravo lokacijo, ki je dovolj obljudena, in stopiti v stik z ustreznimi organi. V pomoč so vam lahko določeni primeri iz praksi, ki jih vzamete pod drobnogled, kot so na primer različne trgovine s hrano, ameriški burgerji, britanske gostilne, indijske restavracije, ki že uspešno poslujejo v velikih mestih na Japonskem.

  • Podjetje za 3D tiskanje

Zagon podjetja s 3D tiskanjem je na Japonskem odlična ideja, saj vam bo omogočila vključitev v hitro rastočo tehnološko industrijo. Ker storitve 3D tiskanja vključujejo tudi izdelavo raznih prototipov ni dvoma, da podjetje ne bi uspešno poslovalo na japonskem trgu, ki je znano po svojih inovacijah. 3D tiskanje vam namreč ponuja zelo širok spekter storitev, kot so na primer selektivno lasersko sintranje (SLS), modeliranje z ‘natapljenimi fuzijami’ (FDM), stereolitografija in še mnogo drugega, kar zagotavlja donosen posel.

  • Studio za animacijo

Včasih je potrebno imeti za odprtje podjetja tudi določeno znanje, da si pridobite ustrezen delež na donosnem japonskem trgu. Če imate v lasti animacijski studio, boste s tem zagotavljali animirane medijske storitve, kot so na primer videoposnetki. Vse več japonskih podjetij povprašuje po tovrstnih storitvah, ki jim pomagajo pri oglaševanju na družbenih medijih in drugih kanalih, zato ni dvoma, da vas bodo preplavili s svojimi ponudbami.

Pri vseh teh panogah, ki smo jih omenili, ne gre za velike naložbe, ampak se lahko razvijate postopoma in počasi pridobivate vedno večji tržni delež v japonskem gospodarstvu. Če pa si želite velikopoteznih poslov, potem so vam na voljo tudi druge možnosti:

  • odprtje klinike za alternativno medicinsko prakso (Klinika Ayurveda),
  • ustanovitev podjetja Biotech,
  • ustanovitev podjetja za proizvodnjo biološko razgradljivih plastičnih vrečk,
  • ustanovitev podjetja za proizvodnjo biodizla,
  • odprtje proizvodnje za avtomobilske dele,
  • ustanovitev podjetja za prilagajanje avtomobilov,
  • nameščanje varnostnih kamer,
  • svetovanje na področju informacijsko-komunikacijske tehnologije,
  • ustanovitev kurirske službe,
  • ustanovitev analitičnega podjetja,
  • ustanovitev podjetja za ravnanje z medicinskimi odpadki in recikliranje.

Za prve poslovne korake na Japonskem poiščite dobro prevajalsko agencijo

Poleg vsega omenjenega pa so vam na voljo tudi številne poslovne priložnosti na področju informacij in tehnologije, energije, farmacije, trgovine na drobno, nepremičnin, kmetijstva in celo nakita. Bistveno je, da temeljito premislite o vaših zmožnostih in proračunu in na ta način poiščete sebi najbolj primeren posel.

Ne pozabite pa, da je pri poslovanju na Japonskem lahko velika ovira tudi nepoznavanje jezika. Pri tem vam je lahko v veliko pomoč dobra prevajalska agencija, ki vas bo strokovno vodila skozi celotno dokumentacijo in vam bila v oporo pri prvih poslovnih korakih na Japonskem. S svojimi prevajalskimi storitvami vam bo agencija nudila ne samo pomoč pri ustanovitvi podjetja, ampak tudi pri vzpostavljanju stika z novimi poslovnimi partnerji, kar je pogoj za uspešno poslovanje.

Za več informacij nam pišite na info@kjtranslations.si ali pa nas pokličite na 030/349-700.