Če razmišljate o ustanovitvi podjetja ali o širitvi svojega posla v Francijo, morate poznati nekaj pomembnih dejavnikov, ki so ključnega pomena za uspešno poslovanje. Tudi če imate dovolj sredstev in začetnega zagona, to običajno ni dovolj, saj je pomembneje natančno poznavanje ekonomskih, kulturnih in družbenih dejavnikov, ki so značilni za Francijo.

Branje članka vam bo vzelo približno 6 minut.

Zakaj se odločiti za poslovanje v Franciji

Če imate v mislih poslovanje v Franciji, potem verjetno že veste, da je Francija ena od držav z najvišjim bruto domačim proizvodom (BDP), prav tako pa je tudi Indeks človekovega razvoja (HDI) eden najvišjih na svetu. Velja za vodilno, inovativno in izjemno razvito državo, ki se lahko pohvali z visoko izobraženim prebivalstvom in tako v Evropi ponuja odlične pogoje za zagon podjetja.

To pa še ni vse! Francija ima tretje največje gospodarstvo v Evropi in zaostaja le za Veliko Britanijo in Nemčijo. Z izvolitvijo sedanjega predsednika Emmanula Macrona leta 2017 je francosko gospodarstvo doživelo pravo prenovo podjetij in na novo opredelilo vlogo države v gospodarstvu, ki je z različnimi pobudami, kot so investicijski skladi, postala aktivni promotor zasebnega sektorja.

In na kaj morate biti še posebej pozorni pri načrtovanju širitve podjetja v Francijo?

Ustanovitev podjetja

Ko se odločate za poslovanje v Franciji, se morate najprej odločiti, kakšna bo oblika vašega podjetja, ali boste poslovali preko podružnice, hčerinskega podjetja ali urada za zvezo.

Urad za zvezo je predstavništvo, ki nima ločene pravne osebe od družbe, ki jo zastopa, in ne more opravljati neposredne komercialne dejavnosti. Lahko vodi partnerstva, oglaševanja in druge dejavnosti, vendar je sklepanje poslov mogoče le s podjetjem in ne z uradom.

Podružnice niso ločene od matične družbe, medtem ko so hčerinska podjetja ločene pravne osebe, ki imajo svoje premoženje ločeno od premoženja matičnih družb. Za svoje poslovanje lahko prejemajo provizije za upravljanje in provizije od matične družbe.

Potrebno je vedeti, da se vsa manjša podjetja lahko obnesejo le ob pomoči prodajnih agentov, ki delujejo kot nekakšna povezava med podjetjem in francoskim trgom.

Francija zagotavlja visoko izobražen kader

Kadar je govora o uspešnem poslovanju v Franciji, so človeški viri izjemno pomemben dejavnik, ki ima na poslovanje zelo velik vpliv. Kar se tega tiče, nudi Francija ugodne pogoje za uspešno poslovanje, saj je delovna zakonodaja oblikovana na takšen način, da podjetjem omogoča vsestranskost. Vsi zaposleni imajo dostop do stalnega strokovnega izobraževanja, kar zagotavlja razpoložljivost usposobljene in vsestranske delovne sile.

Za Francijo je značilna zelo visoka izobrazbena struktura prebivalstva. Kar 44 % prebivalcev med 25 in 34 letom starosti ima terciarno izobrazbo, kar je na primer veliko več kot v Nemčiji ali Italiji. Francija je vodilna država med akademiki, saj se v njej nahajajo kar tri od šestih najprestižnejših ustanov, kjer se izvaja magistrski študij.

Francoska davčna zakonodaja velja za zapleteno

Francoska davčna zakonodaja je zelo zapletena, zato je ključnega pomena, da se o tem temeljito pozanimate ali pa si za to pridobite ustrezno svetovanje.

V Franciji so tri vrste davkov, ki jih morate poznati:

DDV je davek na dodano vrednost, ki velja po vsej Evropski uniji v skladu z direktivo 2006-112-ES, plača ga potrošnik in se prišteje ceni obdavčljivega blaga. Višina davka pri prodaji blaga in storitev je v Franciji 19,6 %, od 1. oktobra 2012 pa se je le-ta povišala na 21,2 %. Znižana davčna stopnja velja za hrano in nekatere kmetijske proizvode (5,5 %), knjige, javni prevoz, časopise in revije (7 %).

Francoski davek od dohodkov pravnih oseb (CIT) se ne uporablja za dohodek njihovih stalnih poslovnih enot v tujih državah, temveč za dohodek, ki ga ustvarijo na francoskem ozemlju. Predmet kritja davka od dohodkov pravnih oseb so dividende matičnih družb in kapitalski dobiček. Od januarja 2010 se davčna stopnja CIT začne pri 28 %, za tista podjetja z več milijoni pa velja davčna stopnja, ki je večja od 31 %.

PIT je dohodnina oziroma davek na prihodek. Za Francijo velja progresivna davčna stopnja, kar pomeni, da se stopnjuje od 0 % do 45 %, z dodatno 3 % obdavčitvijo za del prihodka, ki presega 250 tisoč evrov za samsko osebo ali 500 tisoč evrov za zakonski par. Če dohodek samske osebe presega 500 tisoč evrov oziroma dohodek zakonskega para milijon evrov, potem velja dodatna 4 % obdavčitev.

Za vsa podjetja so na voljo tudi številne davčne olajšave, vendar le, če sodelujejo z lokalnimi dobrodelnimi organizacijami, vlagajo v obnovljive vire energije in trajnostne metode proizvodnje ali v tehnologijo in raziskave.

Učinkovit marketing in komunikacija sta nujna za uspeh

Promocija podjetja je izjemno pomemben dejavnik, ki bistveno vpliva na uspešnost podjetja. Potem ko boste ustanovili podjetje v Franciji, se pravo delo šele začne, saj ga boste morali narediti prepoznavnega za potrošniški trg.

Najbolj enostavno in učinkovito boste to storili digitalno. Podobno kot v drugih državah je tudi v Franciji uporaba interneta izjemno razširjena in so kupci povsem navajeni nakupovanja preko spleta. Zato ni nič nenavadnega, da je v Franciji danes aktivnih več kot 120 tisoč spletnih trgovin, kar pa ne pomeni, da je trg s tem že popolnoma nasičen. Po nekaterih podatkih naj bi se prihodki v elektronskem poslovanju v naslednjih letih še povečali.

Kljub temu, da je trg v spletnem poslovanju obetaven, pa to še ne zagotavlja uspeha, saj se je potrebno pri tem spopasti z ogromno izzivi. Pomembno je, da svojo promocijo oblikujete na takšen način, da je privlačna, ob tem pa morate imeti tudi dobro komunikacijsko strategijo. Pri tem je izjemno pomembno poznavanje tujega jezika in prilagoditev izdelka lokalnemu okolju.

Katere oglaševalske strategije uporabiti?

Verjetno bo na začetku vašega poslovanja v Franciji promocija podjetja potekala preko plačanega oglaševanja. Dobra stvar pri digitalnem oglaševanju je, da je zelo ciljno usmerjeno, vendar je uspešno le, če je pravilno zasnovano in prilagojeno ciljni skupini. To pomeni, da je vaše spletno mesto primerno optimizirano, za kar pa je potrebna temeljita tržna raziskava, analiza ključnih besed, optimizacija strani, večjezična povezava in še kaj. Pri oglaševanju ne pozabite tudi na moč družbenih medijev, ki so v Franciji izjemno priljubljeni.

Ne samo za učinkovito promocijo svojega podjetja, ampak tudi za ustanovitev podjetja in njegovo uspešno poslovanje je izjemno pomembno poznavanje jezika. Z vso dokumentacijo in postopki se boste težko spopadali, če jezika ne boste razumeli, zato je pomoč dobre prevajalske agencije zelo dobrodošla. Če se boste odločili tudi za oglaševanje v več jezikih, potem je to še toliko bolj pomembno, ne glede na to, katero oglaševalsko strategijo boste izbrali.