Z glasovnim snemanjem ( ang. voiceover) do kakovostnih avdio posnetkov

Ste se že kdaj vprašali, kdo je tista gospa ali pa gospod, ki vas glasovno spremlja v dvigalih, v sporočilih na čakanju ali pri podajanju pomembnih obvestil javnega značaja na prireditvah in drugih pomembnih dogodkih?

Gre za glasovno snemanje oziroma voiceover, pri katerem je avdio posnetek posnet po vnaprej pripravljenem besedilu. Z njim se boste srečevali v različnih aplikacijah, reklamah po televiziji, na radiu, filmih, zvočnih knjigah in še kje.

Za voiceover potrebujete kakovostno opremo in primeren prostor

Voiceover se običajno bere z vnaprej pripravljenega besedila oziroma scenarija, ne glede na to, ali gre za oglas, besedilo za knjigo ali navodila. Njegova glavna značilnost je, da bralca takšnega besedila ne boste nikoli spoznali, saj gre le za avdio posnetek njegovega glasu, pri čemer mora doseči svoj namen. Zato je voiceover na primer za reklamni oglas popolnoma drugačen od tistega, ki je namenjen pripovedovanju v nekem filmskem dogajanju.

Za kvaliteten voiceover je potrebno imeti kakovosten mikrofon, računalnik, ustrezno software opremo, slušalke in druge pripomočke, na njegovo kakovost pa močno vpliva tudi soba, v kateri poteka glasovno snemanje. Zavedati se je potrebno, da medtem, ko snemate, ne snemate zgolj glasu, ampak tudi okolico okoli sebe.

Voiceover prebere strokovnjak

Voiceover se običajno uporablja za pripovedovanje zgodb, poučevanje, prepričevanje in za druge namene, zato je ton glasu izjemno pomemben. Strokovnjaki za branje imajo veliko spretnosti, ki so rezultat dolgoletnih izkušenj – imajo treniran, topel in jasen glas, izogibajo se mašilom, znajo tekoče, brez napak brati in pravilno izgovarjati besede ter prilagoditi ton glasu določenemu sporočilu, ki ga želi besedilo izraziti.

Glede na to, za kakšen projekt gre, lahko z avdio posnetkom dosežete različne učinke. Lahko gre za karakterizacijo določenih likov, pri čemer so zelo pomembne igralske sposobnosti bralca, lahko pa gre za različne oblike pripovedovanja. Klasičen in navdušen ton, ki poziva k dejanju, boste najpogosteje zasledili v radijskih ali televizijskih oglasih, medtem ko so za posredovanje poučnih vsebin potrebni jasni in avtoritativni toni glasu.

Cena glasovnega snemanja je odvisna od številnih dejavnikov

Glede na to, da so možnosti izvedbe voiceoverjev zelo različne, so cene, ki jih boste našli na spletu, lahko le okvirne. Običajno je v ceno vključeno branje in seveda snemanje, prav tako pa tudi kasnejša post produkcija, s katero postanejo avdio posnetki še kakovostnejši. Vendar pa to še zdaleč niso edini dejavniki, ki vplivajo na končno ceno.

V največji meri je cena odvisna od namena avdio posnetka. Razlika je, ali želite posnetek uporabiti za nepromocijske namene (npr. računalniške igrice) ali pa za različne oglase na socialnih omrežjih, radiu ali televiziji. Drugi pomemben dejavnik je dolžina glasovnega snemanja, pri čemer se upošteva število besed v scenariju, dolžina posnetka, njegov format in zvrst jezika, ki se v besedilu uporablja.

Končno ceno za vaš voiceover projekt je zato najbolje preveriti pri izbranem izvajalcu oz. pri nekoliko izvajalcih, ki vam bodo glede na vaše želje in potrebe sestavili konkretno ponudbo. Po možnosti vam pošljejo tudi kratek primer, kako naj bi zvenel končni rezultat. Tako se boste lažje odločili in izbrali najbolj primeren glas za vaš projekt. V kolikor potrebujete storitve glasovnega snemanja v različnih jezikih, lahko nas kontaktirate. Naši profesionalni strokovnjaki, ki imajo vso potrebno opremo, vam bodo z veseljem pripravili kakovosten voiceover. Več o tem si lahko preberete v spodnji povezavi.

Voiceover